SMTTE-MODELLEN FOR HØVDINGEBOLD
Sammenhæng
Vi har valgt at tage udgangspunkt i to af de seks læreplanstemaer. Den ene er
sociale kompetencer og den anden er krop og bevægelse. Disse har vi valgt, da
vi igennem dette modul har lagt mærke til at vores medstuderende er
interesseret i at være aktive og sociale. På dette grundlag synes vi at det
ville være oplagt at lave aktiviteten høvdingebold, da det er en holdsport hvor
samarbejde og bevægelse er i fokus. Vi kender ikke hinanden så godt, da vi
kommer fra forskellige klasser, så igennem vores aktivitet vil vi finde det
oplagt at kunne danne nye relationer, da vi vil prøve at blande klassen i to
hold.
Mål
- Få nye sociale relationer/bekendtskaber.
- At folk er positive, aktive og deltagende i aktiviteten.
Tiltag
Vi vil prøve at lave en grundig instruktion til vores aktivitet for at komme ordentlig i gang og at vores aktivitet bliver udført som vi ønsker.
I første sæt har vi lavet et tiltag hvor vi vil ændre i spillets regler for at udfordre vores medstuderende og samtidig gøre aktiviteten sjovere. Dette vil vi gøre ved at indføre at man minimum skal lave to afleveringer, inden man må skyde efter sine modstandere.
I 2. sæt inddrager vi vores medstuderende, så de får medbestemmelse og de føler de har bidraget til at gøre aktiviteten bedre og mere udfordrende.
Tegn
Vi vil gerne se vores medstuderende være positive overfor vores aktivitet samt de er aktive og deltagende.
Samtidig vil vi gerne se at vores medstuderende får nye sociale relationer ud fra samarbejdet der er på et hold. Disse tegn vil vi tydeligt kunne se lykkes når aktiviteten er i gang og slut.
Evaluering
Vi vil under aktiviteten løbende evaluere, ved at holde øje med om vores mål bliver opfyldt. Til sidst vil vi samle vores medstuderende i en rundkreds for at evaluere.
Vi vil spørge dem om, hvad de synes har været godt og skidt? Og hvad vi kunne have gjort anderledes?
Vi kan evaluere efter aktiviteten at vores medstuderende har haft en positiv oplevelse, hvor de har været aktive og deltagende i vores aktivitet. De synes det var en god aktivitet og de synes det har været godt at have medbestemmelse. Samtidig kan vi evaluere på at de sociale relationer, har været gode i forbindelse med aktiviteten, idet at man på holdet har snakket sammen, og kæmpet som et hold.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar